torsdag, juli 30, 2009

svårtillgängligt

suck! jag såg en inbjudan på facebook för nästa So though so cute på debaser. Där ska tydligen ett band som heter Paddingtion DC spela. Jag har inte hört detta band förut och kollade därför myspace. Det visade sig var en av medlemmarna i Bear Quartet, ett band som jag gillar.
Jag lyssnar på låtarna som finns upplagda och tycker det låter skitbra. Jag kollar runt på nätet efter vart man kan köpa hans skivor men förgäves. Jag hittar då tillslut en blogg med en person som skrivit detta om denna artist.

"Tänkte att de va dags att dra upp en av indie-Sveriges största doldisar som lägger guldägg titt som tätt men samtidigt gör sitt bästa för att gömma dem. För er som missat så rör de sig om Paddington dc. Hans musik släpps oftast på egenproducerade CD-r skivor i små upplagor och när han sålt alla ex så släpps de i regel inga fler. Vill du lyssna på hans musik är de bara att leta upp hans myspace och vill du han hans skivor får du maila och skicka pengar i kuvert (pengar i kuvert är äkta old school!)."

Jaha! men skit i det det då! varför vara så omöjlig!?
Den här snubben gör skitbra musik som jag vill köpa och så kan personen inte se till att sälja dessa på ett smidigare sätt. varför inte bara låta dessa låtar ligga för gratis nedladdning då? han bryr ju sig tydligen inte om att tjäna pengar på sin musik.
Nä! då kanske det inte hade varit lika hype eller något?

nuff said!

Inga kommentarer: