onsdag, december 28, 2005

Årets bästa film.

Peter Jackson har gjort det igen.
Jag har inte bölat så mkt på bio sedan Sagan om ringen-triologin.
King Kong var verkligen så levande som en riktig gorilla kan bli.
Denna filmen hade mkt, spänning, dramatik, horror, kärlek (mellan King Kong och Ann räknar jag bara för det var det bästa) ;)
Början var lite seg men det var det ju tvungen att vara, man måste ju bygga upp och lära känna karaktärerna.
När dom väl kom till ön så hände allt typ hela tiden, man satt och hejade på King Kong när han fajtades med 3 t-rex! Han verkligen mosa dom!
Han var grym! Det var absolut den bästa/ snyggaste fightningscenen i filmen.
Det var mkt bra skådespeleri oxå av Naomi Wats, Adrien Brody & Jack Black.
Det var kul att Andy Serkis inte bara fick göra motion cap av King Kong, han spelade oxå en roll i filmen.
Jag bölade och munnen darrade fram små ynk ljud när man
i slutet så väl visste att Kong snart skulle dö, jag blundade många gånger & försökte tränga bort så mkt ljud som möjligt, det blev för mkt för min veka personlighet.
Min enda tanke när kong gled ner över huskanten, död, var
"hade jag varit Ann så hade jag hoppat efter,"
Denna underbara varelse som bara är missförsåd & villl vara med sin älskade Ann.
Kan ni inte bara låta honom vara!
Musiken & King Kongs sorgsna ögon. jag försöker tränga tillbaka tårarna.
Mmh, fyfan, Annso du e en sådan dramatisk blödis.



Jag är mkt känslig när det gäller djur, jag kan gråta floder när ett djur blivit illa behandlat eller
skadat, dött etc medan människan ibland inte ens rör mig ryggen.
Djur berör mig mer än människor så är det bara.

Denna film ska klart ses på bio!



Här kommer även en lista på de filmerna jag sett på bio i år ( kan ha glömt bort någon) och även en liten poänglista.
Jag ska tillägga att jag aldrig varit så mkt på bio som i år, det har varit fullspäckat med intressanta filmer vad än kritiker har sagt.
Två filmer jag tyvärr inte kommer ha råd att se på bio i år är Corps Bride & Serenity, annars har jag sett de jag velat se.
Åter till listan.

Finding Neverland. 3 katter
Star wars 3. 2 katter
Batman Begins. 4 katter
Fantastiska fyran. 3 katter
Sin city. 2 katter

Liftarens guide till galaxen. 2 katter

Kalle och Chokladfabriken. 3 katter

Harry potter 4. 3 katter
Narnia. 2 katter
King Kong. 5 katter

Inga kommentarer: